Sprijin pentru consumatorii vulnerabili destinat combaterii sărăciei energetice
În atenția cetățenilor comunei Zărand și satului aparținător Cintei !
Având în vedere prevederile ORDONANŢEI DE URGENŢĂ nr. 35 din 27 iunie 2025 privind introducerea unui mecanism de sprijin pentru consumatorii casnici de energie electrică aflaţi în situaţia de sărăcie energetică,
În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, beneficiază de sprijin
sub forma tichetului electronic de energie următoarele categorii de
persoane şi familii:
a) persoana singură cu un venit net lunar de maximum 1.940 lei;
b) familiile cu un venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei.
Sprijinul se acordă pentru un singur loc de consum, indiferent dacă solicitantul este sau nu este titular al contractului de furnizare de energie electrică, iar datele de identificare ale membrilor familiei declaraţi de solicitant nu se regăsesc înregistrate la alt loc de consum.
Sprijinul este în valoare de 50 lei şi se acordă la solicitarea persoanei
singure sau a unui membru al familiei care este major. Solicitarea se depune online, în aplicaţia EPIDS, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1.
Solicitarea prevăzută la alin. (1) poate fi depusă şi prin intermediul reprezentanţilor oficiului poştal ori al reprezentanţilor primăriilor unde solicitantul declară locul de consum în solicitare, care au obligaţia de a asigura suportul logistic şi de personal calificat necesar pentru acordarea de asistenţă solicitanţilor în vederea completării formularului de solicitare a sprijinului şi încărcării formularelor/documentelor de solicitare a sprijinului în acordarii voucherului de energie.
Sprijinul se utilizează în condiţiile alin. (3) pentru plata facturilor emise după data de 1 iulie 2025 şi sunt aferente consumului realizat începând cu această dată. Plata facturilor de energie electrică se efectuează din contul de mandat asociat POD-ului de pe factură.
În cazul în care factura emisă de furnizorul de energie electrică include mai multe locuri de consum, respectiv PODuri, sprijinul se utilizează exclusiv pentru suma aferentă locului de consum declarat eligibil, identificat distinct în factura prezentată. Plata se efectuează numai dacă POD-ul din anexa facturii de energie electrică corespunde POD-ului validat în aplicaţia EPIDS.
Soldul din contul de mandat asociat locului de consum poate fi folosit în termen de 12 luni de la data ultimei încărcări cu valoarea sprijinului, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 13.
Pentru a beneficia de sprijin începând cu luna iulie 2025, solicitanţii au obligaţia de a se înscrie în aplicaţie în termen de 30 de zile de la data menţionată la alin. (2). După expirarea acestui termen, sprijinul se va acorda din luna depunerii solicitării în aplicaţia EPIDS, dacă sunt
îndeplinite condiţiile de acordare.
Pentru solicitantii eligibili care nu au posibilitatea de a depune online,personal descarcand aplicatia EPIDS, Primaria Zarand vine in sprijinul persoanelor eligibile in a prelua cererile si documentele necesare.
DOCUMENTE NECESARE
-cerere prin care solicita sprijinul in vederea incarcarii datelor
solicitate in platforma digitala nationala EPIDS, platforma dezvoltata
si administrata din punct de vedere tehnic de catre STS.
-o factura de energie electrica.
-documentele de identitate ale membrilor familiei (care se gospodaresc
impreuna).
-dovada veniturilor nete realizate ale membrilor majori ai familiei.
Toate documentele solicitate se vor depune online, la oficiul postal sau la sediul Primariei Comunei Zarand pentru cei din Zarand, iar pentru cei din Cintei la Biroul din Cintei.
Persoanele care beneficiaza de venit venit minim de incluziune (ajutor social) in baza Legii 196/2016 primesc acest ajutor automat.


